En kväll ute på stan...

Ja en lugn sådan, inget festande, men ska ta dagen från början.

Så vad har hänt idag?
Ja idag tycker jag själv det har vatt en ganska lugn dag, med massa onödig
fast ändå roliga information. Samling vid halv nio för att lämna pass och
visum så IO kunde kopiera dessa. Sedan en massa information om
hur man kan engagera sig och även kunna få jobba lite. Jobb hade att en
bra grej, men känns lite onödigt när jag bara är här en termin men vi får se.

Ja sen var det lite egen tid  i två timmar så jag och Johan fixade klart med
alla våra böcker och kan säga att det var aningen jobbigt att gå uppför
trappan med alla dessa böcker, men träning både för armar och ben.
Gäller ju att vara positiv.

Så under dessa två timmar han jag även skypa med mamma och pappa,
vilket var ganska skönt, var lite fördröjning så vet inte om det är fel på
min dator, men var iallafall väldigt trevligt att prata med er, saknar er
givetvis, men glad att jag har så mkt annat att tänka på för då hinner jag
inte längta hem....

Sedan ar det samling för att gå till downtown. Där var det käk och sedan
lite livemusik i parken, måste säga att det var riktigt bra musik och väldigt
avslappnande med allt folk samtidigt som solen gick ner,

Fick även träffa min hostfamily och både Eric, Erin och barnen verkade glada
att se mig igen. Kul att barnen vill leka och känner igen mig och dom är
så otroligt söta. Så nu är jag åter hemma kl är ca 21.00 så blir lite internet
sen ska jag lägga mig och läsa lite, blir en lång dag imorgon då det är
houseparty hos samma kille vi var hemma hos igår.


Min grupp denna veckan, ryssen är killen med fingrarna...









     


                                  

Kulturkrockar?
Ja visst finns dom här, men har inte hunnit upptäcka så många än.
Den största är givetvis alla donuts vi får till frukost varje morgon, har
dock vatt så duktig och bara tagit en halv än så länge.

Sen är dom väldigt duktiga på att dekorera i korridoren, men precis som
Eva(en tjej från Lettland) säger så är det precis som om dom är 14.
Igår satte dom upp mitt namn utanför dörren skrivit med guld, sen är det
massa blommor och hjärtan, men klart det blir ju ändå lite roligare, men
lite för mkt klippa och klistra. Sen en sak till jag upptäckt eller såg det redan
när jag åkte från flygplatsen.De som kör motorcykel använder inte hjälm.
Något jag tycker borde vara självklart, men icke.

Sen kan jag säga att några brassestolar har dom inte här.
Som ni ser på bilderna är det andra stolar som gäller. Dom finns hemma
Dom är i tyg och ihopfällbara och i armstöden kan man sätta en
vattenflaska eller en öl eller vad det nu kan vara man dricker.

Det var nog allt för idag, får ursäkta för att inläggen blir så långa, men
nu i början händer det en hel del och det lär väl ändras så fort det blir
vardag.

Ha det gott

PUSS KRAM

Kommentarer
Postat av: Carin

Tycker gott du kan återkomma med Skype-namnet eller numret också. Nu är det väl bara Martin och Carro som inte fått tummen ur när det gäller skype.



Sköt om dig!

kram

2009-08-28 @ 10:25:29
URL: http://olofsbergsv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0