Första dagarna i USA

ÄNTLIGEN tillgång till internet.
Lika bra att varna för ett långt inlägg då jag har väldigt mycket
att berätta.

Vad har hänt?
Äntligen är jag framme i USA, i Wisconsin och Eau Claire, där jag ska bo
resten av detta året mer eller mindre.
Flygresan hit gick väldigt bra. Jag och Johan lyckads byta till oss lite bättre
platser på vägen till Minneapolis, så fick vi bredare säten och allt lite lyxigare,
dumt att klaga, titta själv:



Ja och trots att flyget blev lite försenat då det verkade ha problem att starta
hade vo god tid på oss att hinna med bussen till Eau Claire (trodde vi).
Ja eftersom vi skulle transportera oss till en annan del a flygplatsen för
att gå på bussen försvänn tiden eftersom vi var aningen vilse. Men tur
att amerikanena är så otroligt hjälpsamma. Vi hann med shutteln precis
på minuten. Sen visade det sig att bussen ändå passerade den terminal
vi landat vid...jajaj så kan det va.

Väl framme i Eau Claire mötte pappan i min värdfamilj mig, Eric. Sedan åkte
vi hem till deras hus där Erin och Kristen( utbytesstudent) väntade, barnen sov.
Eftersom jag var sjukt trött, sov inte eb blund på hela resan, så pratade vi bara en
kort stund, sen gick jag och la mig. Jag sov inne i Eric och Erins rum eftersom
Kristen redan tagit gästrummet. Inne på rummer låg två fina teckningar som
Maja(äldsta dottern, 5 år) hade gjort och en stor bukett med blommor.




Resten av helgen har varit sjukt trevlig. En underbar familj och underbara barn
Vi har bland annatait på farmers market, med massa härlig frukt och grönsaker.
Vi har varit på en bluegrass music fetsival, där det spelades väldigt mycket kubb.
(ska berätta mer om det senare). På söndagen åkte vi till en av parkerna i EC
där barnenfick åka minitåg, sedan hade vi god picknick med oss. Efter det åkte vi
hem för att äta lite god glass, för hela helgen har det varit väldigt varmt.

Sen var det lugnt i några timmar. På kvällen var vi bortbjudna till en annan
famlj som också var host. Väl på plats där, grilade vi marscmallows sm vi åt
med choklad och kex.

Ja åter till kubb. Detta är något som är väldigt stort här, det har en turenering som
iår hade 48 deltgande lag. och jag skulle tro att bakgrunden till denna turnering är
Eric i min hostfamilj. Han är helt galen, han har 17 sett med kubb hemma i källaren.
Han är den som lärt de flesta i EC detta spel och det roliga är att han har lärt sig detta
i Sverige. Ja precis som jag anade hade han nån koppling till Sverige. Eric är
andra genartionen som är född i USA, tidigare ursprung är Sverige och småland.
Redan när han hämtad mig första kvällen, pratade han svenska med mig och han
var snabb på att påpeka att han varit i Vmo där det finns en fontän i centrum.
Hur liten är inte världen??
De har också vänner och Vaggeryd och de har bott ett år i Sverige för att Eric pluggade
i Karlskrona. Så att ge svenska presenter från kosta boda och pippitröjor var väl
kanske inte lika roligt att ge, men dom visste iallafall mkt väl vad kosta boda är
Barnen hade dessutom ett helt pippihus och massa andra svenska figurer i bland
annat svenska böcker.

Helgen har som sagt varit mkt bra och att komma till en hostfamily tycker jag
har varit en väldigt bra start på denna resan.









Allihop äter glass

Ja det var lite av helgen och det blir ett nytt inlägg om dagarna här på skolan.

Kommentarer
Postat av: mariw

2009-08-26 @ 10:57:52
Postat av: marie

hahah kunde han inte kläckt ur sig lite tidigare att han var svenskt!! tyckte jag var kul=)

2009-08-26 @ 10:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0