The twin citys...

Ja igår tog i som jag tidigare berättat om bilen till St Pau och
Minneapolis eller även kallde The twin citys eftersom det är två
städer som vuxit ihop.

Ja först hamnade vi i St Paul, där fann inte så mycket att göra
och knappt nått öppet. Men vi hittade ett ställe med färska
bagels och till det blev det en kaffe, en kaffe som denna gången
var helt ok, kaffet är verkligen inte som i Sverige kan jag säga!!

  

 
Alla samlade på fiket där vi åt bagels

Ja efter detta betämde vi oss för att åka till Minneapolis för att
förhoppningsvis kunna se lite mer.
Ja i Minneapolis har dom lite högre byggnader och lite mer
affärrer men eftersom dom har Mall of America behövs inte fler
affärer antar jag.  Men vi gick iallafall runt lite och besökte även
Macys dä både jacob och mary handlade lite. Sedan blev det
lunch och jag tog en riktigt god sallad, till det tog jag vatten
som smakade rikrigt illa. Det smakade klor, vilket allt drickbart
gjorde, men som sagt maten var god.

 

  


Alla samlade framför den fina bilen vi hyrde...

Men är nöjd med resa kostade oss bara 30 dollar var att ta oss
till Minneapolis. Detta inkluderar då hyra av bil, bensin och taxi till
flygplatsen, inte alls mkt pengar så kan nog bli så att vi gör det
igen.... 

På kvällen var det möte i korridoren med all förstaårselever.
Mötet var väl sådär givande, alla som bor i imn korridor är mellan
17-19 år så för en del är det som jag tycker är självklart inte
lika självklart, men känneri mg inte så vuxen när en 20-årig tjej
säger vad jag får och inte får göra. Men bara att acceptera

Ja idag kom min room mate, nästan utan förvarning, trodde hon skulle
komma imorgon, men som tur väl var så var det hyffsat ordning i
rummer. Hon berkar väldigt trevlig och hon har dessutom med sig
tv, soffa, kylskåp och xbox, helt ok.

Ikväll blir det picnick sen vet jag inte om var går ut och ta en öl,
men känns så dumt att komma hem sent första dagen Allison
bor här.

Men det var nog allt för den gången.

Mamma eller pappa, jag skulle behöva ha er mailadress så vi kan
betämma tid när vi kan skypa utan att jagbnehöver messa, för vet inte
ens om det går från mitt nya nummer..


ha det gott PUSS HEJ


Kommentarer
Postat av: Carro

wow, vilka fina byggnader du tagit kort på! kan tänka mig att det var häftigt att komma till dessa städer =)Men maggan du glömde shoppningen? =) hittade du något?



-Take care.

Kramar

2009-09-01 @ 08:59:56
Postat av: Mamma

Verkar som om du redan har upplevt en hel del.

allt bra här, idag sol och 24 grader. UNDERBART!!!

Våra mailadresser är:[email protected] eller

[email protected]

Du kan väl pröva att skypa ikväll. Jag jobbar till 21.15 så pröva lite senare ikväll.

Många stora kramar

2009-09-01 @ 12:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0