Ute på äventyr..

Ja nu när jag är ledig några dagar blir det lite roliga äventyr.

Men  vad har hänt sedan sist. Ja igår var vi på houseparty, vilket
var väldigt amerikanskt. Röda muggar att dricka ur och givetvis
en stor tunna med öl som alla fick dricka av, kul att ha provat på
även om ölen inte var det bästa!!

Så idag har till en början vatt en ganska lugn dag. Först lite
frukost sen gick vi för att kolla var bygganderna vi ska ha våra
lektioner ligger, sen var det hem en snabbis, sen mat igen.
Vi har fått tillgång till vår mealplan nu vilket är himla bra och än är
maten faktiskt helt ok. Mealplanen är obegränsad så jag har
två cafeterior att välja på där jag kan äta hur mycket som
helst när jag vill nästan dygnet runt.

Det finns frukost i form av flingor bagels, sallad, äggröra och givetvis
pannkakor, sen kan du göra dina egna våfflor (något jag ska försöka undvika)
men idag var jag givetvis tvungen att prova en pannkaka. Men i fort-
sättningen får det blir flingor med mjölk, finns minst tio sorter att välja på.

Till Middag finns det sallad, wraps, pizza, pommes(allt onyttigt) men även ett
rikrigt mål. Igår åt vi kyckling med ris och idag potatisgratäng med en riktigt
god köttbit. Sen kommer då en av det störta problem. Det finns alltid kakor,
munkar muffins och sen finns det mjukglass och kulglass och du får
ta hur mycket du vill och dessutom göra det själv.

Till dricka kan man få dt mesta, finns pepsi, cola, fanta, oboy, juice, mjölk
vatten, lemonad och saft. Utöver denna obegränsade mealplan så har jag
även 100 dollar på ett kort som jag kan använda i de olika cafeerna här.
Ganska bra.

Ja som ni ser så gäller det att undvika det onyttiga för det finns en hel del
att välja på.

Jaja efter middag idag åkte vi iallafall och hyrde en bil, och det var efter
många om och men. Så när vi hade tillgång till en bil åkte vi till wall-mart.
Där köpte jag bland annat ett täcke, för här är det verkligen höst nu.
För två dagar sedan gick jag i shorts och linne coh svettades idag går jag med
långarmad, jeans och skinnjacka och fryser...usch.

Förresten igår lyckades jag även köpa ett kontantkort, så mitt nya nummer
är 715 559 6515, men det är fortfarande ganska dyrt att ringa och skicka
meddelande till Sverige.

Ja nu blir det snart sängen för imorgon(söndag) tar vi bilen till Minneapolis/
St Paul för att se staden och uppleva lite nu när vi har tid. För imorgon lär det
vara kaos här, alla nya studenter anländer och flyttar in.


ha det gott PUSS HEJ

Kommentarer
Postat av: Mamma och Pappa

Det var ju bra att maten var bra vilket annars var ditt stora bekymmer. Här är det också höst med regn ena stunden och sol i nästa.Allt är bra här hemma också.

2009-08-30 @ 13:54:48
Postat av: Carro

Skönt att det finns lite att välja på, men jag kan tänka mig att det är svårt att motstå vissa saker.. Våfflorna låter ju lite spännande.. hahah! =)

Här i Lund börjar studenterna också strömma in, imorgon börjar skolan och jag njuter av min sista sommarlovsdag! =) Kram Kram

2009-08-30 @ 14:04:24
Postat av: Emelie Djerf

Spännande att läsa om dina äventyr =). Jag hade stortrivts i USA med all den maten ;).

Kan meddela dej att hösten börja komma här hemma också. Björkarna börja bli gula nu, usch va hemskt!

Sköt om dej så länge =) Kram...

2009-08-31 @ 21:36:56
URL: http://metrobloggen.se/emeliedjerf

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0