UWEC..

Vad har hänt?
Ja så kom äntligen måndagen och det var dags att flytta till
mitt rum på campus. Eric körde ut mig och Kristen till våra
nya hem. Jag bor i ett hus som heter Sutherland och det
ligger på Upper campus. Campuset här är nämligen
uppdelad i två delar, upper and lower campus. Ohc eftersom
jag bor på upper campus bor jag på kullen, och jag ska visa
er ett kort nån dag, på den backe jag måste gå varje dag mer eller
mindre, men kan lova att det är sjukt bra träning. Den dagen jag kan springa
upp så är jag nöjd haha.

Ja mitt rum var väl kanske inte det roligaste, men det kommer nog att funka i
ett halvår iallafall. Nästa vecka kommer dessutom Allison med bland
annat frys och TV. Ja så är kommer jag bo i ett halvår och kan direkt
säga att jag är sjukt roliga för sängen, nån gång kommer jag säkerligen
skada mig, livsfarligt!! dessutom är madrassen stenhård, känns som att ligga
på golvet.







Ja så ser det, inte det bästa, men ska nog gå, eller det måste det göra.

Ja gårdagen(måndag) började iallafall med en samling på
lower campus där vi fick träffa vår peer guide, som ska hjälpa oss hela
veckan. Där dick vi även namnskyltar som vi ska ha runt halsen hela veckan,
ganska bra eftersom jag är sjukt dålig på namn.

Efter lite genomgång av information och lunch(som bestod av liknande subway)
var det dagsför det stora engelska testet. Kan säga attb jag och Johan var lagom
nervösa. Vi var iallafall tvungna att göra det. Det bestod av att vi först skulle skriva
en uppsats på datorn, jag  skrec shopping online, detta skulle skrivas på 45 min
och vi skulle visa att vi kunde skriva på ett lite mer akademiskt språk, vilket jag
knappt tror någon gjorde. Efter det var det lunch för att sedan ha nästa test som var
grammatik, läsa och lyssna, egentligen var det ganska enkelt, men man vet aldrig
hur det går. Ska kinseran slippa ta extra lektioner ska vi med det!! (fast deras engelska
är väldigt mycket bättre än de kineser jag mött i Växjö)

Jajaj efter testet var det det lite grillning och sedan gick vi till Waterstreet(gata med
massa barer) för atta tan en öl, men mer blev det inte för vi var väldigt trötta.

Idag har det varit massa information hela dagen, lagar och försäkringar, men sådant
är ju måsten så så är det. Nu på eftermiddage har vi arit på Shopko. Här ha jag
handlat lite smått och gott som galjor, intrenetsladd, schampoo, balsam mm.
Ohch vill ni veta redan här fanns det sjukt mycket skor, men på fredag ska vi till
ett köpcenter så sparar pengarna till det.

PROBLEM?
Ja lite problem har jag faktikst. Det är en massa prat om mobiltelefoner, De
är troligtvis så att man måste köpa en helt ny telefon om man ska ha ett nytt
nummer, inte så dyrt ca 30 dollar, men både jag och johan tycker det är sjukt
onödigt när vi redan har en telefon. Men nu har han pratat med Emma i min klass
som är här i USA nånstans och hon säger att man kan köpa bara kontantkort
vilket jag tycker man borde kunna, så vi ska försöka fixa detta så snart som möjligt.

FÖRDOMAR?
Ja givetvis har jag fördomar och nu är ett ganska bra tillfälle att se om
dom stämmer eller inte. Ja en sak är säker, ryssar är väldigt speciella.
Vi har en rysk kille i vår orientiongroup och han är precis vad jag tänker
mig en ryss är. Han bryter precis som man tänker sig, han är väldigt
muskulös, fast på ett fullt sätt och han pratar omskaer precis som han
har betalt mafifan för att få fram info eller vad det nu är.

Ja hur är amerikanerna då? Ja en del är sjukt tjocka och stora. Grill
buffen igår bestod bara av massa onyttigt och "frukosten" idag bestod
av donuts och kaffe. Jodi som är från IO är verkligen amerikan. Hon är
väldigt stor och praar och skrattar sjukt högt, dessutom ser det ut som hon
hälst minst en spann med fett i huvudet. Men många är sjukt trevliga är en
sak som är säker. Idag när jag och Pernille(tjej från danmark) skulle
betala vår frukost, kom den en kvinna bakom oss i kön och sa till
mannen i kassan att han skulle ta vår mat på hennes kort, vi
blev helt stumma.

En roliga sak om kinser med. Visst många av  dom pratar väldigt bra
engelska, menom jag säger att jag har problem med maten så är
deras problem tio gånger värre. Dessa två  dagar har det knappt rört
maten, det har inte ens velat prova. Men idag när vi åt kinabuffe så
jäklar va de å, tror aldrig jag har sett nån så glad i mat. Jag tycker ju att när
man åker till ett nytt land måste man prova, sen behöver man inte ta det
mest onyttiga men men så är det.

Ja det var åter ett långt inlägg, jag har så mkt att skriva om men får ta
mer nån annan dag, har en lång dag imon då jag ska registerar mig för
kurser, verkar som om jag fått kurser jag inte ens valt så ska bli en
spännande dag helt klart!!!


Kommentarer
Postat av: Carin

Hej!

Verkar som om du trivs härligt overthere. Bloggadressen hade vi inte fått...förrän nu. TACKAR! Ska bli så roligt att följa dig där borta. Och nu är det ju inte så lång tid kvar innan du får besök av La Familia.

Appro på Familia, jag förstår inte det blogginlägget med Grahnsopen, vaddå en tjurig lillebror? Kan ABSOLUT inte tänka att Snygg-Eric skulle vara tjurig och ÄNNU mindre att han skulle spela mindre bra! Haha!



Ta det nu lugnt med din säng, den verkar rent livsfarlig!



Sköt om dig, vi kollar till dig (bloggen) snart igen!!



Over and out!

kram

2009-08-26 @ 08:51:19
URL: http://olofsbergsv.blogspot.com
Postat av: Carro

Äntligen! som jag har väntat på inlägg! kul att höra att allt funkar bra med dej och tur att det fanns skoaffärer! haha



wow! det låter precis som man kan tänka sig! Även om sängen ser rent livsfarlig ut! Men du vänjer dej säkert snart! =)



Akta dej för ryssen, han verkar inte rikigt ha alla hästar hemma.. haha..



Idag åker jag ner mot lund igen, skolan drar igång på måndag!

Ha det gott, så hörs vi snart igen!

KRAM

2009-08-26 @ 09:29:03
Postat av: Moster

Hej på dej!

Skönt att höra att allt är bra. Blir säkert en kanonhöst för dej! Rummet är verkligen inte likt dej men det får man ta! Du och Lisa får väl byta "inredningstips" med varann!

Ser att din skogarderob redan verkar fylld, så tänk på det!

På fredag ska vi fira din lilla mamma. Det blir inte lätt för Eric att täcka upp för er fyra som inte behagar hålla er inom stan!

Ha det nu så bra, var rädd om dej. Väntar med spänning på nästa blogginlägg!

Kram Lena

2009-08-26 @ 11:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0