Host family

Nu har det hänt lite på USAfronten igen.
Jag har fått reda på vilken värdfamilj jag ska :)

Jag ska bo hos ett par som heter Erin och Eric Anderson. Dom har två barn som
heter Maja och Cecilia. Eric jobbar som regional planner (vad det nu innebär)
och Erin är hemmamamma eller hemmafru i svenskt uttal(skulle jag tro)
Deras intresse är att vara ute (outdoors) sport och att läsa (läsa är inte min grej, haha)

Utöver detta ska jag visst ha en hostsister.
Det är alltså en utbytesstudent till som ska bo hos familjen.
Hon heter Xuan Sun är en "young lady" från Kina. JAG OCH KINESER HUR SKA DETTA GÅ!!
Efter den korta erfarenhet jag, Marie och Johanna hade med våra kineser i Växjö i
våras så vet jag bara att det verkligen är kulturkrock och deras engelska är
väldigt svår att förstå, men inga FÖRDOMAR, det kan säkert bli jätte bra.

Jag har även pratat lite med Johan som jag ska flyga med och vi bestämde
att vi troligtvis tar tåget ner till Köpenhamn härifrån, sen ska vi bara boka
buss från Minneapolis till EC men vi sa att vi väntar med  det i förhoppningar om att
vår hostfamily kan hämta oss.

Nu återstår väl bara att få mailkontakt med min familj! Lika bra att maila på en gång!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0