Svininfluensan!!!!!

Ja det är det ett evigt tjat om och jag kan nog själv erkänna att jag börjar bli lite orolig.
Enligt WHO kommer det bryta ut en epedimi(eller vad man nu ska kalla det) till hösten
och man är i fulll gång med att hitta ett vaccin som Sveriges befolkning kan få under
hösten. 

SKULLE DETTA DÅ GYNNA MIG?
 
Nej just nu ser det inte så ut. Alla vi som ska vara borta i höst för till exempel utlandsstudier
kommer troligvis inte få detta vaccin. Ja så det känns ju som att risken att få denna
jäkla influensa är ganska stor. Speciellt när man ska sitta i ett plan där riksen att bli smittad
verkar vara större. Känns som sagt inte så jätte givande just nu. Men är väl bäst att
tänka positivt :)

Det som verkar vara en lösning är väl att hitta en försäkring som täcker "skador" dom dessa
så man i USA kan få vaccinet istället. Men efter att redan ha betalt en försäkring till UWEC
på 4500 är jag som sagt inte så sugen på att betala ännu mer.

Ohc förresten det här med försäkringar är det ett evigt tjat om med. Vi får genom kammar-
kollegiet en försäkring gratis som täcker en hel del, men inte allt givetvis. Och vad är
man då villigt att betala för en försäkring för det saker som denna inte täcker.
Tänk om mormor och morfar bli sjuka och jag behöver åka hem, ska man ha försäkring
för det? Ja jag hopppas verkligen att nått sånt inte händer och gör det de så kanske
man ska ta det smällen då, vad vet jag.

Ja det är iallafall dessa tankar som rör sig i mitt huvud nu.
Mne för att avsluta det hela lägger jag upp en bild från golfbanan  eftersom det är där jag sitter
nu (åter en lugn dag på jobbet)Titta och njut!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0