Vad är det egentligen som ska hända?

Ja jag har ju egentligen inte driekt sagt vad det är som gäller för min höst mer än att jag
ska plugga i USA.

Så i brist på annat tänkte jag skriva lite om vad som kommer att ske under min höst.
Just nu sitter jag på jobbet där det är stendött. Igår var det klubbdag så hälften av
klubbens medelemmar ligger säkert hemma och är lite dåliga, sen regnar det visst
otroligt mycket inne i Värnamo och då blir folk heller inte så sugna på att spela golf.
Så därför sitter jag här nu utan att ha speciellt mycket att göra. Igår skyltade jag om och
städade så  vet inte vad jag ska hitta på under dagen.

Nu ska ni iallafall få veta vad som kommer att hända under min höst.

Den 21 augusti går som sagt flyget från Köpenhamn. Då åker jag och Johan(en kille från
skolan som ska till samma skola) ihop, för att mellanlanda i Reykavik för att sedan flyga
till Minneapolis. Från Minneapolis har vi sedan 1,5 h till Eau Claire, så här är det tänkt att
vi ska hitta en buss av något slag. Vi landar på kvällen någon gång så när vi sedan kommer
till Eau Claire, möter förhoppningsvis de familjer vi ska bo med upp oss. Det är nämligen så
att första helgen har vi valt att bo hos en värdfamilj som ska hjälpa oss att komma in i samhället
i USA, sedan ska vi efter att flyttat in på skolan träffa dessa mint en gång i månaden för att hitta
på roliga saker ihop. Det verkar neligt tidigare stydenter från Växjö som valt detta en mycket bra
grej så varför inte.

Den 24 augisti flyttar vi sedan in i skolan och sedan är det orientation week i en
vecka sen drar skolan igång. Då börjar allvaret.Förhoppningsvis flyter allt på
under treminen och jag får säkert ett äventyr att minnas. 

I slutet av oktober kommer hela familjen Grahn på besök. Planen är då att det ska
komma till Eau Claire och se hur jag har det i några dagar, sedan åker de till New York för
att uppleva denna säkert underbara stad. Tanken är också att jag ska få ledigt och
kunna hänga med dom och turista lite för att sedan flyga själv tillbaka till Eau Claire.

Skolan slutar sedan den 18 december, final exam är nämligen den 14 dec-18 dec
så kan sluta tidigare med. När skolan sedan är slut blir troligvis nån dag i Eau Claire
innan flyget går mot San Francisco (stavas det så) Där ska jag möta upp mina
 underbara tjejer plus Kos och Henrik för att fira jul ihop och uppleva en ny stad.
Den 25 december går den eller de hyrda billar ner mot Santa Monica, Los Angeles
och sist Las Vegas för att fira in det nya året här....jag tror det här kommer bli skit
coolt.  Den 2 januari går flyget mot New York för att sedan gå mot Köpenhmn och
hem till kära Sverige.

Den 4 januari landar jag förhoppninsgvis i Köpenhman och efter det är detta
äventyret slut, men ett nytt börjar nämligen sista terminen i Växjö eller iallafall
på markandsföringsprogrammet.

Här har ni lite va hur det kommer att se ut. En hel del kommer att hända men
troligvis är detta bara en liten del av vad som komma skall...

Bäst att återgå till arbetet där folk ringer och avbokar sina tider pga det dåliga vädret.
Hur ska denna dag bli??

Puss hej 

Kommentarer
Postat av: Emelie Djerf

Åhhhh det låter ju helt underbart!!! Jag blir lite avensjuk, men glad att slippa prata engelska ;) haha. Vi ses snart!!

2009-07-08 @ 21:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0