Stockholm

Ursäktar fortfarande att bloggen ser ut som den gör men jobbar på det, ska väl bli ordning innan jag åker.

Nu känns det som om man är på väg. I måndags åkte jag, Marie, Johanna, Janet och Micke
till huvudsatden för att fixa VISUM så vi får komma in i USA.

Detta gick bra och vi fick våra VISUM trots lite lidande på vägen. När vi kom till
ambasseden var det givetvis kö vilket vi visste att det troligvis skulle vara. Men
att det skulle regna när vi köade hade vi inte räknat med och det var väldigt kallt,
men efter att ha stått ute i regnet i timme släppte dom in oss, får att åter igen köa.
Dock en trevlig vakt  som hälsade lika trevligt till alla, med frågan ska du på
VISUMintervju, bra då kan du stå kvar där du stå.

Efter att lämnat in våra papper till en svensk gubbe fick vi återigen sätta oss ner
för att vänta. Till slut tröttnade vi när folk som stod bakom oss i kön ute i regnet fick
gå före oss för "intervju", men til slut ropade de upp Magdalena Eva Jenny Grahn på
fin engelska. Där fick jag veta att jag får visum som skickas hem till mig om några
dagar sen ställde han bara några frågor ch efter det fick jag lämna mina fingeravtryck.
Så nu säher jag USA here I come!!!

Förutom ett på besök på amerikanska ambassaden passade vi givetvis på att
gå på stan och förstöra de pengar vi inte har eftersom vi är fattiga studenter.
Jag inhandlade mig iallafall en klänning, ett par solglasögon och lite hårprodukter.
Sen blev det givet vis lite pengar på god mat  go dricka. Men skoj hade vi. Var dock
skönt att komma hem och lägga sig i sänge igår kväll.
Det tar på krafterna!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0