Jag har fått post!!

Jag kollar aldrig min postlåda eller vad man nu ska säga att det är
men idag så jag att det låg nått där och det kan nog ha legat där sedan
förra veckan, men det var iallafall ett kort från mamma och ett
från mormor och morfar, TACK SÅ JÄTTE MKT, DET VÄRMER!!

Och precis som ni säger så är det inte långt kvar och det är faktiskt
med blandad känslor, ända sen jag kom hit har jag hela tiden tänkt
på känslan att åka hem, jag har aldrig vantrivts här för det har hela
tiden vatt soj, men de senaste veckorna har det känt extra skoj.
Man har funnit vardagen här och alla har lärt känna varandra och
vi har haft riktigt skoj ihop! Detta är människor som jag troligtvis
aldrig mer kommer att träffa!!

Förra veckan var första veckan(studietid) som vi gick ut mitt i veckan!
Det var kareoke kväll och eftersom min motivation till att plugga inte alls
fanns den kvällen bestämde jag mig för att ge det ett försök och oj
så skoj vi hade. Blev givetvis en hel del öl men fick också sjunga lite
svenska låtar, bland annat black jack! Hände mkt intressanta saker den
kvällen!! Hoppas verkligen på en repris!

Ja det dumma var väl dock att min motivation för att plugga
kom liksom aldrig tillbaka så mit psykologiprov i fredags gick
verkligen inte bra, men trodde inget annat och för en gångs skull
bryr jag mig inte! Har adrig varit så här skoltrött. Men just nu känns som
om jag bara ska stå ut denna veckan sen är det värsta över!

Måste berätta en skoj sak, eller skoj och skoj, men nått jag reagerade över.
Igår när jag satt på facebook och tittade runt dök det upp en amerikansk
tjej som nån av mina vänner blivit vän med och kan ni gissa vad hon heter
i efternamn? GRAHN....känns som det inte kan vara så himla vanligt om
man är amerikan, nästan så man vill ta kontakt och se vilken koppling hon
har till sverige, eller kanske finns i andra länder med men känns inte som det!

Ja annars händer det väl inte så mkt, börjar förbereda lite får vår trip i december
och nästa vecka är det äntligen Chicago då jag bland annat ska träffa Marie.
Till helgen hoppas vi nog alla på lite mer fest i vår härliga gemenskap, men det
blir även en thanksgiving lunch på lördag vilket ska bli intressant!

Var väl allt för idag, händer som sagt inte så mkt här, bara vanlig vardag!

Ingen snö än heller vilket känns bra, heller inget regn bara kalla dagar med sol!!

ha de gott

puss hej


Kommentarer
Postat av: Pappa Lars

Roligt att du börjar trivas så smått.Försök att ta kontakat med den amerikanska tjejen som heter Grahn. Det kanske är någon som är släkt med oss....

2009-11-17 @ 10:46:58
Postat av: johanna

hej! jag "känner" en kille här som heter grahn.. han har finlandssvenskt påbrå!

2009-11-18 @ 01:09:03
URL: http://johannaiscranton,blogg.se
Postat av: carro

ingen annan verkar reagera: men jag undrar vad för intressant grejer som hände den kvällen? det låter ju väldigt intressatn enligt min mening.. ;)haha! Väldigt roligt att du verkar trivas mer Maggan.. o pluggandet ligger inte på topp här heller! Idag är det full storm i skåne, och då menar jag STORM och hellregn! bäst o kura ner sig i soffan med en kopp thé! Ha det bäst, Kramar

2009-11-18 @ 16:38:51
Postat av: Carin

Reunion soon?!?!? Skönt att höra att allt är bra med dig! Här hemma är allt bra, inte ens kalla dagar....idag har det varit ca 10 grader, jättekonstigt när det är mitten av november.



Sköt om dig så får vi planera reunion när du kommer hem!!

kram Carin och Henke

2009-11-20 @ 23:06:08
Postat av: Magnus

Låter som du har det riktigt bra, Maggan!

Och den där utekvällen skulle vi vilja höra mer om; det känns liksom som om det fattas något.

Bry dig inte om psyk-provet - en omtenta kommer alltid igen, det gör inte en fest.



Ha det så bra!



Magnus, Lena och Linnea

2009-11-22 @ 22:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0