I love New York!!

Nu kommer det äntligen ett inlägg efter besöket av familjen Grahn
oh den stora trippen til New York City.

VARNAR FÖR ETT LÅNGT INLÄGG, MKT ATT BERÄTTA!!!

Dessa dahara har varit helt underbara och New York är en alldeles
underbara stad, kan säga att jag var väldigt omotierad till att åka
tillbaka till denna illa hålan, där det händer alldeles för lite. Att komma
tillbaka från dagar med familjen Grahndå det hela tiden har hänt nått
till detta känns skit tråkigt, kan säga att dagaran till nästa storstadsbesök
Chicago har börjat, bara 4 veckor kvar och efter det är det bara tre veckor
kvar till San Francisco, LA och Las Vegas!!

Men tillbaka till vad som hänt, ska ta det i korta drag, lär bli ganska mkt ändå.
När familjen Grahn anlände hit var det en himla skön känsla, även om
vi pratar på skyoe väldigt ofta ar det ändå skönt att få se dom. Med sig hade
dom en massa godis och tidningar, tack mormor och morfar för chokladen och
det fina brevet!!

Dagaran i Eau Claire bestod av guidning runt skolan, besök på
Italiensk resturang, biljard, middag och min hostfamily och sist men inte
minst ett besök på Mall of America där vi alla lyckades shoppa lite.
Martin provade dock 11 par jeans utan att köpa några.

Sen var det helt plötsligt fredag och dags för New York. Vi anlände
ganska sent så ble till att checka in på hotellet, gå runt  hörnet för
en pizzaslice och sedan satte vi oss i baren på hotellet för att planera
våra dagar till en god drink. Jag tog först en cosmopolitan och sedan
var jag ju givtvis tvungen att prova en dirty martini, en speciell upplevelse
men nu är det gjort haha...



Ja kommande dagar bestod av att uppleva manhattan. För lördag och
söndag köpte vi bussbiljett som innebär guidad tur runt lower manhattan.
Vi kunde gå på och stiga av när vi ville, så samtidigt som vi kunde
transportera oss till olika delar så fick vi höra lite om det olika byggnaderna
och så vidare. Valdigt trgist när man får höra om World trade center, men
man kan ändå inte fatta att det hände!!

Så rsten ac den dagen bestod av shopping och gå hem i ösregn, tror
aldrig jag har vatt så blött, kunde krama vatten ur jeansen. Men helt
klart en upplevelse det med.

Söndag ocg måndag bestod av att uppleva resten av manhattan, vi tog båtne
så vi fick se Frihetsgudinnan och vi gjorde även ett besök på Ellis Island, dit alla
svenskar kom när dom emigrerade, 500 000 svenskar kom dit. Sedan blev
det FN huset, en ganska kort visit, men också intressant att ha fått se.

Måndag och sista dagen blev det Central Park och shopping, På kvällen gick
pappa, Martin och Eric på Hockey, medans jag och mamma tog ett besök
på Broadway för att se Mamma Mia, helt otroligt bra!

Finns hur mkt som helst att säga om dessa dagar, men tror det är lättare att
berätta när jag kommer hem!! Lägger upp några bilderm sen kommer resten
på facebook!

 


På söndag morgon hade vi alldeles för lite kläder på oss och fick köpa
lite tröjor, givetvis köpte vi likadan och folk tittadelagom mkt på oss!

 

 
Brooklyn Brigde                             FN-huset

 

  
Central Park

  

Ja det var det hela. Nu är det plugg som gäller. Men får försöka tänka som du
säger Magnus, även om det inte finns omtentor så lär jag ju ånga om jag kommer
hemoch har pluggat mer än jag har fesstat. Ändring på detta. Imorgon är det halloween
och då blir det fest. Vi funderar faktisKt på att åka till Madison, ska visst vara sjukt mkt folk
där på halloween. Men då måste vi hyra bil och även hitta boende, vilket verkar vara svårt
men värt att kolla upp det. Är lagom trött på att vara här i Eau Claire och vad jag vet
så är jag inte ensam om att räkna ner veckorna!!

Ha det gott...ska försöka uppdatera så snart som möjligt igen!!

PUSS HEJ


Kommentarer
Postat av: vewe

guuuuuuuuuuuud va jag är avis!!!! Härliga bilder maags! :)

Shoppat mkt nu elr? :)

Saknar diiiiiiiiiiiig!!! jättemkt!

puss

2009-10-29 @ 18:59:26
Postat av: Marie

Jaså är det fler som räknar veckor? haha där ser man =)

2009-10-29 @ 20:31:07
Postat av: Carin

Härliga bilder, sicken snygging han den unge mannen på bilden ;-)



Hoppas du fått lite ny nrj nu när La Familia varit hos dig!



kram Carin och ett kallt Borås

2009-10-30 @ 12:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0