Idag fick jag post...

Jupp idag kom det ett vykort till mig, himla skoj med post faktiskt!!
Vem var det då ifrån? Martin och Carro, eller skulle nog kunna tänka
mig att det är Carro som ligger bakom detta, så Carro tack så jätte mycket!!

Annars är allt bara bra här, pluggar en hel del, försöker plugga så mkt
jag kan så jag ligger lite före till nästa helg. Nästa helg är det nämligen
homecoming vilket innebär fest och sedan kommer min underbara familj
(väldigt efterlängtat)Men ni vill väl inte höra om allt detta pluggande hehe.
Så vi skippar detaljerna.

I måndags var det matchdags i amerikansk footboll, denna gången var det inte
skollaget utan lagen på högsta nivå, heter ligan kanske NFL. Det var iallafall
Vikings mot Packers vilket innebär grannstaterna Minnesota mot Wisconsin så
var visst en viktigt match. Dessutom har quoterbacken i Vikings spelat i Packers
i säkert 15 år och ganska nyligen bytt lag så det var extra spänning pga av detta.
Givetvis såg jag inte detta live och hade inte ens tänkte att titta men sen bjöd
Katie in mig till hennes lgh med vänner så varför inte. Katie är en tjej härifrån
som pluggade i Växjö i våras och jag har endast träffat henne två gånger, men
himla trevlig tjej.

Vilka vann då??
Tyvärr vann Vikings, vilket var klart efter tredje perioden. Kan säga att fy vad dom
sista 8 minuterna var sega. Amerikansk fotboll består nämligen av många avbrott så 8 min
tig nog minst 45min innan det var slut. Är väl nackdelen med denna sport, det kan
hålla på hur länge som helst. Mne visst en upplevelse, börjar förstå sporten lite nu.

Ja det är väl det stora som hänt här. Kan väl berätta att jag fått lägenhet i Växjö.
Det bli en trea  ihop med johanna i slottstaden. Ska bli himla skoj! Ska skriva på kontrakten
imon och skicka det till Sverige. Så efter den 4 jan blir et flytt!!

Förutom detta blev jag idag väldigt sugen på svenst lösgodis, bland annat pga av kortet
jag fick av Carro som bestod av smarties. Jobbigt hehe.



Förresten Carin och Pappa tack för tipsen om IKEA, blir nog till att jämföra
möbler eller priser. Möblerna ska visst vara större här och priserna högre
för strategin att ha billig möbler funkar inte här. Men får se vilket jag hittar
mest om ,när jag nu ska ha tid med det hehe

Ha det gott

PUSS KRAM


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Maggan!

Garttis till lägenheten! Skönt när allt faller på plats. Snart dags att träffa familjen, så mysigt!

Hoppas ni får det riktigt bra!

Just nu väntar jag på att gå hem för dagen. Lisa kom hem igår och Filip kommer i kväll eller i morgon. Så det blir ju nästan som i gamla goda tider.....

Ha det så bra!

Kram

2009-10-09 @ 12:13:12
Postat av: Carro

hej Maggi!

Varsågod, köpte kortt med tanke på godiset =) Kanske lite elakt..haha.. förlåt! Jag ska köpa godis till dej, som martin får ge dej.. lovar.



Så kul med lägenheten! Måste vara skönt att skunna släppa det orosmomentet!

Idag och ikväll ör jag själv hemma, Martin är i K-hamn och kolla på matchen.. o jag e inte alls avis! nåja, får väl följa matchen från soffan istället!



Ha det bra, kram kram

2009-10-10 @ 16:30:24
Postat av: Carin

Hej Maggan!

Härligt att höra att allt är bra!.... och att det snart är the D-day, dvs dagen då familjen kommer. Kanske kan vi kalla den F-day (familiday) Konstigt att IKEA inte kör samma priser i USA som i Sverige. Men det är klart, är möblerna större så kostar de väl mer ;-)



Sköt om dig!

kram Carin (och alla andra i Spanien, där det regnar för första dagen idag)

2009-10-16 @ 09:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0