Bluegold..

Det är namnet på vårt lag i amerikansk fotboll.
Och det är även skolans färger.

Igår var jag alltså på en match i denna sporten och jag
kan säga som så att det var mycket jag inte fattade,
men innan jag gick där ifrån så gick jag nog trots allt
med lite mer kunskap. Men är väl igentligen skit samma
fördet var ialllafall sjukt skoj att titta. Laget i sig är väl
inte jätte bra eller det är iallafall inte jätte stort, men skoj
och en verkligen för mig annorlunda sport.

Givetvis var orkester där och hade en otrolig
uppvissning, och de är faktiskt en av USA:s största band
med 230 medlemmar....coolt!!

 

           

 



Filmade faktiskt men vet inte hur jag lägger upp det här
men ska kolla om det går på facebook så ni kan ju alltid
titta där om ni kan.

Eftere matchen var tanken att vi skullle ta bussen hem men
var så lång kö så vi träffade en kille som sa att det tog bara
20 min att gå tillbaka så ok tänkte vi. För det första hade han
ingen aningen vart vi skulle gå, sen tog det nog 40 min att gå
hem, men helt ok s ska inte klaga.

Idag har jag pluggat, fast inte så mycket som jag hade tänkt
så får bli plugg imon med.
Nu ikväll ska vi på fiesta och käka tacos oh sen tar vi nog
Waterstreet för några öl eller en go drink, det är ju Labor
Day här imorgon så vi är ledig!!

Ha det gott PUSS HEJ


Kommentarer
Postat av: Magnus

Åh, vilket härligt liv du lever, Maggan! Skulle inte förvåna om du träffar någon amerikansk kille och stannar ytterligare några terminer...



Vi finns alltid kvar här hemma och väntar på dig.



Nu måste du dock lära dig amerikansk fotboll; det är nog inte så svårt. Sedan kan du gå på den stora finalen, fast den väl är i februari och då måste du stanna en termin till.



Ha det bra!



Magnus, Lena och Linnea

2009-09-08 @ 15:19:12
Postat av: Carro

wow, vilket skollag! Ett par fler i musikkåren än vad vi var i min lilla skolkör på gymnasiet.. hmm. =) 230 medlemmar, shit.. vi har lite att jobbar efter där, om man säger så!



Här flyter allt på, jag har en ledig dag imon vilket ska bli jätte skönt! I helgen kommer Louise och Johan hit, paret vi träffade i Vietnam!



ta hand om dej!(Det vet jag iof att du gör alldels ypperligt)



Kramkram

2009-09-10 @ 15:28:09
Postat av: Lisa

Hej kusin!

Såg din kommentar på bloggen:) Skönt att vi kan hålla koll på varann;)

Ser ut som att du lever lite i en HighScool Film med footballen och allt, hur kul som helst?

Här är det också bra, typ så lång ifrån plugg som man kan komma, vilet är SKÖNT!! :)

Vi hörs, kram

2009-09-10 @ 22:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0