Eric 18 år

Jag idag har det vatt en stor dag hemma i Sverige Eric har fyllt 18 år
och han har även lyckats ta körtkort!! Så stolt över dig Eric, bara
tråkigt att jag inte kunde deltaga, men blir till att fiRa när ni kommer
hit om tre veckor!


GRATTIS ERIC!!!

Ja vad har då hänt sedan sist? Jag har klarat av två exam och tyvärr
har det inte gått så bra. Fick precis reda på vad jag fick i buyer behavior
och det blev 62,5/100, vilket verkligen är dåligt, vet inte ens om det är ett G.
Trodde nog inte det skulle bli bra,men trodde nog det skulle gå bättre
än så. Multipul(stavas det så?) choices är verkligen inte min grej. Jag vill
kunna skriva och förklara vad jag menar som man gör hemma i Sverige,
på sätt visar man att man förstått, men här handlar det om detaljerna och
när man har en dag att plugga så funkar tyvärr inte det för mig.

Hade även exam i Marketing analytics and technology, gick bättre där. Tror
jag hade max tre fel, men det var ett så litet prov så det räcker bara upp
till ett B, men är inte säker, kan lika gärna vara fyra fel som två fel. Och är
det fyra fel blir det bara ett C

Men nu vet jag iallafall hur dom lägger upp proven här vilket förhoppningsvis
hjälper hur jag ska öva och en sak är säker jag måste plugga mer.

Blev tyvärr lite nere av detta resultat, men får helt enkelt räkna med
att få bättre på de två exam som jag har kvar i buyer behavior

En sak kan jag iallafall säga till dom ska ska komma hit nästa år
om någon ska det vill säga. Lyssna inte på folk som säger att det
är lättare här, för så mycket lättare är det inte. Man ska kunna detaljer
och när man dessutom har fem ämnen i huvudet samtidigt så blir
det heller inte lättare.



HJÄLP!
Sen tänkte jag om jag kan få lite ideér från er på min blogg angående
ett paper jag ska skriva i Internationel marketing.
Det lättatse var att ta något som jag vet mycket om och som jag tycker
är skoj. Så då blev mitt val IKEA. Men frågan är bara hur jag ska rikta
mig? Tänkte på något sätt jämföra IKEA här och IKEA hemma. Men
det är där ni kommer in, har ni några ideér på hur man ska kunna
jämför detta? PÅ vilket område?

Men nu väntar grupparbete med Larry och här presterar vi faktiskt ganska
bra, på förra veckans case had vi 98% vilket skulle kunna vara bäst i
klassen!!

Mne ha det gott
PUSS HEJ




Kommentarer
Postat av: Pappa Lars

Vad Gäller IKEA projektet så kan göra lite jämnförelse vad som finns på IKEA i Sverige resktive USA och kanske ytterliggare något land.Vad är det man har i Sverige och inte i USA? Varför har man detta?

Ja något såndant skulle det kanske kunna vara!

2009-10-02 @ 08:19:36
Postat av: Carin

Eller personalförmåner...

Skönt att höra att allt är bra!



kram Carin och Henke

2009-10-02 @ 16:05:35
URL: http://olofsbergsv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0