MOA - Mall of America

ÄNTLIGEN kommer det ett lite mer positivt inlägg!

Igår besökte jag USA:s största köppcentrum, Mall of America som
ligger i Minneapolis. Kl 8.30 gick bilen från Eau Claire till detta
gigantiska ställe! I bilen befann sig då fem trötta men förväntansfulla
studenter, det var jag, Allison, Pernille, Johan och Jacob.
Pernille fick lida med min ipodmusik från bilens höglare men
även Johan och Jacobs musik från deras hörlurar, då det
antagligen inte gillade min inte nyligen uppdaterad ipod!



 

Men väl på plats var vi alla redo för shopping! Vilket ställe alltså, för
er som inte vet kan jag säga att i mitten av detta köpcentrum finns en stor
nöjespark med antalet olika attraktioner, varav en berg- och dalbana.
Det finns tre våningar som består av 520 affärer och 50 resturanger
och kafeér, ja det finns att välja på om man säger så.


Shoppade jag nått då?
Ja jag måste erkänna att det började lite segt, när vi mötte upp
killarna för luech efter två timmar var jag den ända utan kasse,
men detta ändrade jag givetvis efter lunch! Det slutade med:

- 1 stickade lite längre tröja
- 1 jeansskjorta
- 1 väska
- 1 klocka
- 2 kjolar



Ja jag kan jag med, tror dock inte jag spenderade mer än 1000kr
på  detta(hoppas jag) så shoppingen är hyfsat billig skulle jag vilja säga,
ännu bättre nu när dollarna har gått ner lite. Dock ska det påpekas
att Forever21 var en stor besvikelse, bara en allmänt rörig affär!!

Måste ju givetvis berätta om stället vi lunchade på med.
Rainforest café. Man sitter mer eller mindre i djungeln där man hör allt
från vattnet rinna till att det oskar och blixtrar Kanske inget ställe att
sitta och prata på men väldigt kul att se. Vi satt precis vid ett akvarium
med massa roliga fiskar och bakom oss hade vi en underbart fin
stjärnhimel. Givetvis var maten god också!

 



När klockan var 16.00 var vi klara,men innan bilen gick tillbaka till
Eau Claire var vi givetvis tvungna att besöka IKEA. Såg mer eller mindre
ut som hemma förutom denna lilla affär dom hade efter kassorna med
svenska mat....shit va glad man blir över att se allt detta, inget jag äter
speciellt ofta hemma, men är nog bara för att det är mat man känner igen
Jag köpte iallafall en påse med gifflar, en marabou mjölkchoklad och
två julmust(dom ska sparas ett tag om det går). Som ni ser på bilderna
fanns det även ballerinakex, men skulle jag köpa dom skulle jag nog äta
upp dom på tio minuter vilket inte är så bra så hoppade över det!!

 

Annars har helgen varit lugn!!
I fredags hade jag och Allison en myskväll i vårt rum. Vi käkade Ben and Jerry(glass)
och tittade på film. Det blev Twilight och måste erkänna att jag blev lite fäst vid
denna "handling" så kanske får läsa böckerna.

Idag är det återigen pluggsom gäller. Ska göra klart min websida och sen plugga
till provet i buyer behavior som är på tisdag!

HA DET GOTT
PUSS HEJ


Kommentarer
Postat av: vewe

avundsjuk, jag är så avundsjuk!! :P

2009-09-28 @ 08:58:16
URL: http://veronicaslivivaxjo.blogspot.com
Postat av: carro

...vilket ställe! och vilken häftig restaurang! =) den hade man inte tackat nej till att besöka!



Trodde inte att dem hade så mycket svensk mat på IKEA, det är kanon! om hemlängtan skulle sätta in..då kan man i alla fall tröst äta lite.. haha =)



Ha det gott. kramkram

2009-09-28 @ 09:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0