Saknar min vardag i Sverige

Ja jag har det jätte bra här, men vadagen blir inte riktigt samma
här. Har så sjukt mkt plugg så jag är så trött på det och vill bara
att det ska vara över, låter jätte negativt, men är bara det att
man känner inte att man har tid för så mkt annat och varje dag
ser mer eller mindre likadan ut. Saknar kvällarna med lite gott tee
en god macka och bara ha det gott under en filt framför TV:n.

Men det finns ju kvar när jag kommer hem så ska inte klaga!!

Ja det är så det ser ut, men jag är glad att man alltid har helgerna
att se fram emot för det är då allt det roliga händer.
På lördag ska jag först träffa gå på ett litet möte och träffa
de studenter som ska till Växjö till våren vilket kan bli ganska
skoj. Efter det ska jag och pernille åka och shoppa lite.
Hösten är nämligen på väg, forfarande 25 grader varmt, men idag
kändes det att solen inte värmde så mkt.

Igår bokde jag även flyget till San Francisco, jag och Marie åker
ihop kl 06.20 den 20 december. Innan det är planerna att vi från
fredagen(18 dec) ska vara i Minneapolis med Pernille och bo
på hotell och besöka mall of america för att se hur det är innan jul.

Så den här veckan har jag spenderat en en hel del pengar, men efter helgen
hoppas jag att jag inte behöver spendera mer innan New York för så
länge man håller sig till Campus kan man inte förstöra några pengar.

förresten middagen med min hostfamily var trevlig. Det var mexikansk
mat vilket är det ända man äter här, men det var gott. Piknicken med
spelarna i footbollslaget var med trevlig, de försökte förklara allt,
men vissa saker är inte så självklara eftersom jag aldrig sett sporten innan.
Men nu vet jag nog lite mer iallafall...

Nu blir det snart sängen, åter en dag med massa plugg imon!!

puss hej

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej lilla Maggan!

Så är det i livet, varje dag ganska lika men det är kanske för att du ska se fram emot helgen som kommer! Njut av det! För övrigt verkar du ju ändå ha det bra! Låter härligt med 25 grader! I morse hade jag första isen på bilen! brrr

Kram moster

2009-09-17 @ 13:49:55
Postat av: Carro

25 grader i september månad låter inte helt fel! =) Här nere i skåne är det också fint väder, men inte rikigt så varmt.. hmm!



Hemlängtan är alltid tuff, men det går snart över! Den brukar komma när vardagen sätter i och man vill ha det som hemma! =) Vad kul att ni har bokat biljetter, Perfekt att ni fick några dagar till, så ni får se Mall of america! Det är säkert jätte häftigt!



Jag pluggar på, är inne på det sista av x-arbetet och snart ska jag ut på praktik! Spännande! Börjar bli mer och mer avudsjuk på att martin ska få komma och hälsa på, vill så gärna träffa dej!



Kämpa på och ta hand om dej!

Stora kramar

2009-09-17 @ 20:14:59
Postat av: vewe

Älskade maags! förstår att det kan vara lite jobbigt ibland, men jag lovar dig, du missar ingenting här.. Same shit every week ;) men det är klart att man saknar sin vardag som man är så van vid! :) Saknar dig!!!! puss

2009-09-18 @ 09:46:38
URL: http://veronicaslivivaxjo.blogspot.com
Postat av: Lisa

Hej kusin!

Alltid spännande att läsa vad du har för dig;) Synd det dära med plugget bara, men det blir nog bättre tror jag:) Själv har jag inte mycket plugg så jag tar det ganska lugnt. Är hemma i värnamo och jobbar i helgen så imorgon bär det av uppåt igen. På tisdag ska jag tänka på dig, då får vi chokladpudding i skolan:)

Håll ut, kämpa på och ha de riktigt roligt:) Kram Lisa

2009-09-19 @ 17:54:24
URL: http://lisaeva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0