Skolan har börjat..

Ja igå började skolan, och det var faktiskt ganska skönt
att få komma igång. Vill ha lite vardag med träningen
och normal mat.
 
Ja gårdagen började med Marketing analytics and technology.
Ja det första jag såg i kursplanen var SPSS, ja i vet statistik
programmet vi hade första året med Gösta. Det är nog
det tråkigaste jag gjort på Växjö Universitet så tror nog att
jag får ta bort denna kursen. Dock kommer vi att arbeta med
photoshop och andra roliga program, men får väl lära mig
dem på egen hand.

Efter detta var det psykologi, som kommer bli ganska bra och
förhoppningsvis inte så svår, har ju nästan läst det på
gymnasiet. Efter psykolgin var det plugg i några timmar
sedan lunch och sen Purchasing management. Ja denna
kursen kommer att bli sjukt svårt, men tror att det kan vara
bara att ha läst lite om inköpssidan. Men som sagt sjukt svårt.
Det jag oroar mig mest för är hur jag ska förstå all engelska
här men löser sig nog.

Sista lektionen på dagen var Internationel marketing. Mycket
bra kurs och den kommer nog att bli mycket intressant. Dock
kommer vi fyra utbytesstudenter bli väldigt utsatta så läraren
hela tiden frågar hur det är i våra länder. Men ganksa bra för
då blir man tvingad att prata och det är ju ett måste här.

På kvällen fock jag äntligen lite träning, det blev spinning och
det var sjukt gött att få svettas lite, dock smärta i rumpan idag
men får väl stå ut med det som jag inte ska bli fet.

Idag har jag haft Buyer Behavior och det var helt ok, gjorde inte
så mycket, men kan antagligen bli en intressant kurs det med.

Nu ska jag plugga hela förmiddagen och i eftermiddag blir det
engelskakurs och ikväll ska jag nog gå på ett muskelpass.

Ha det gott PUSS HEJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0